Find den rette vicevært

Find den rette vicevært

Bor du i en lejlighed er det meget almindeligt at der er en vicevært tilknyttet til at varetage de forskellige opgaver der er i en ejendom. Fra at feje, skifte pærer og sørge for at der bliver ryddet sne om vinteren. Det kan enten være en vicevært i i ejendommen har valgt at ansætte eller i kan have en aftale med en ejendomsservice virksomhed om, at de varetager opgaven og så sender de en. Ofte vil de sende den samme person, da der er en fordel i at personen kender ejendommen og ved hvad han skal kigge efter og han kender området og opgaverne. 

Bor du i et stort almentnyttigt boligselskab, vil det typisk have flere viceværter til at servicere beboerne.

Valg af vicevært

Er du medlem af en boligforenings bestyrelse er en af dine opgaver at være med til at ansætte en vicevært eller et virksomhed, til at varetage denne opgave. Det er en god ide at starte med at definere, hvilke opgaver er det man ønsker der skal varetages og hvad gør man evt. med opgaver, som der enten ikke er penge til eller som man måske som bestyrelse ønsker selv at udføre. Jo mere præcise i er i at skrive ned, hvad der skal laves og jo bedre i kender jeres ejendom. På godt og ondt, jo nemmere er det at tage fat i et firma og bede om et tilbud. Husk at få indhentet mere end et tilbud. Derefter kan i kigge på de forskellige tilbud og vælge det af dem der passer jer og ejendommen bedst. Det er ikke nødvendigvis det billigste, der også er det bedste. Prøv evt at indhente referencer fra nuværende og tidligere kunder og hør hvad deres oplevelser med firmaet har været og om de har været glade og tilfredse med deres service.